Alergia krzyżowa

Na alergię krzyżową uskarżają się najczęściej osoby uczulone na pyłki roślin lub drzew. Procesy zachodzące w organizmie na skutek alergii krzyżowej, mają charakter reakcji IgE-zależnej. Początkowo następuje połączenie IgE z antygenem, jednak innym niż ten, który spowodował powstanie reakcji. Antygen ten jest jednak bardzo zbliżony budową do tego prawidłowego. Wśród alergenów reagujących krzyżowo znanych jest wiele przykładów. Jednymi z nich są np. pyłki brzozy oraz jabłko, wiśnia czy seler. Z kolei osoby uczulone na pyłki traw, powinny unikać spożywania pomarańczy, melonów czy arbuzów. Diagnostyka alergii krzyżowej następuje przede wszystkim poprzez szczegółowy wywiad. Lekarz powinien ustalić kontakt alergika z alergenami wziewnymi oraz ewentualne spożywanie produktów uczulających. Ze względu na to, że alergia krzyżowa opiera się o mechanizm IgE-zależny, niejednokrotnie przeprowadza się badania laboratoryjne, polegające na oznaczeniu IgE w surowicy krwi. Czasem zdarza się, że poszczególne objawy przebiegają z opóźnieniem, przez co trudno ustalić odpowiednią zależność. Alergia krzyżowa posiada takie same objawy, jak w przypadku tradycyjnej formy. Chorzy mogą uskarżać się na katar sienny, kaszel, duszności. Nieraz pojawiają się zapalenia spojówek lub swędząca wysypka.
Przeczytaj również: Czym jest metoda All on 6 i jakie są jej zalety?
Przeczytaj również: Jak przygotować się do zdjęcia pantomograficznego?
Przeczytaj również: Jakie są najczęstsze wyzwania w pracy pedagoga?
Kategorie artykułów
Polecane artykuły

Zastosowanie stropów prefabrykowanych w architekturze nowoczesnej
Prefabrykowane stropy to nowoczesne rozwiązanie architektoniczne, które zdobywa uznanie dzięki wszechstronności i efektywności. Umożliwiają szybszą budowę oraz wyższą jakość wykonania, co przekłada się na oszczędność czasu i kosztów. W artykule omówimy wpływ tych elementów na projektowanie i realiza

Lady chłodnicze jako element strategii marketingowej sklepu z artykułami spożywczymi
Lady chłodnicze stanowią istotny element strategii marketingowej sklepów spożywczych, wpływając na prezentację produktów oraz doświadczenia zakupowe klientów. Odpowiedni wybór i aranżacja tych urządzeń mogą zwiększyć atrakcyjność oferty, przyciągnąć klientów oraz podnieść sprzedaż. W dalszej części